- Lees die instruksies goed deur sodat jy seker is wat van jou verwag word.
- Kyk hoeveel punte die antwoord tel. Dit sal jou ‘n idee gee van hoeveel feite van jou verwag word.
2.1 Bestudeer
die diagramme oor die bereiding van
koolstofdioksied
in jou werkboek en beantwoord
die
vrae wat volg.
2.1.1 Benoem
die manier wat by die diagram aan
die
linkerkant gebruik word. (1)
2.1.2 Watter eienskap van koolstofdioksied maak
die
gebruik van hierdie metode moontlik? (1)
2.1.3 Hoekom verkies sommige mense die metode
soos in die diagram op die linkerkant bo die
metode soos in die diagram op die regterkant? (3)
2.1.4 Verduidelik
kortliks hoe koolstofdioksied berei
word soos deur die diagram aan die
regterkant
aangedui word. (5)
aangedui word. (5)
2.1 Natrium,
‘n metaal, word in groep 1 op die
periodieke
tabel aangetref. Natrium
se
atoomgetal is 11.
2.1.1 Teken
‘n diagram van ‘n Natrium atoom, en toon
die korrekte aantal protone en
neutrone in die kern,
en elektrone in die gepaste energievlakke. (5)
2.1.2 Beantwoord die onderstaande vrae.
a) Hoekom
sê ons die Natrium atoom is
onstabiel? (3)
b) Wat moet gebeur vir die atoom om
stabiel te raak? (1)
c) Watter tipe ioon vorm die atoom nadat
dit stabiel geword het? (1)
2.2 2.2 Beantwoord die vrae oor verbranding.
2.2.1 2.2.1 Wat is die verskil tussen volledige
en onvolledige
verbranding? (2)
2.2.2 Watter produkte vorm tydens
onvolledige
verbranding? (2)
verbranding? (2)
2.2.3 Watter een van die twee produkte by
2.3.2
genoem is ‘n toksiese gas? (1)
genoem is ‘n toksiese gas? (1)
2.2.4 Watter uitwerking het dit op mense? (2)
2.3 Bestudeer die diagram van ‘n mikroskoop en
beantwoord die vrae wat daarop
volg en g ee die
naam van die deel wat:
2.3.2 wat gebruik word om die mikroskoop mee vas te
hou of te dra. (1)
hou of te dra. (1)
2.3.3 lig laat skyn deur die mikroskoopskyfie. (1)
2.4 Melissa en
haar klasmaats is in ‘n laboratorium besig
om ‘n chemiese stof in glasbekers
met bunsenbranders
te verhit.
| <><>
>
| <><>
>|
| <><>
>
| <><>
>
| <><>
>
2.4.1
| <><>
>
Noem drie veiligheidsmaatreëls wat hulle moet
nakom terwyl hulle met daardie apparaat in die
laboratorium werk. (3)
| <><>
>
| <><>
>
| <><>
>
| <><>
>
| <><>
>
2.4.2
| <><>
>
Hoekom is dit so belangrik om veiligheids-
maatreëls
in ‘n laboratorium na te kom? (3)
| <><>
>
| <><>
>
| <><>
>
| <><>
>
| <><>
>
| <><>
>
| <><>
>
| <><>
>
2.5 Beskou die formule H2SO4
| <><>
>
| <><>
>|
| <><>
>
| <><>
>
| <><>
>
2.5.1
| <><>
>
Wat is die naam van die verbinding? (1)
| <><>
>
| <><>
>
2.5.2
| <><>
>
Noem die verskillende elemente in die verbinding
in die volgorde waarin dit in die formule voorkom. (3)
| <><>
>
| <><>
>
2.5.3
| <><>
>
Hoeveel molekules stel die formule voor? (1)
| <><>
>
| <><>
>
2.5.4
| <><>
>
Bereken die aantal atome wat die formule voorstel. (1)
| <><>
>
| <><>
>
2.5.5
| <><>
>
In watter verhouding kom die elemente in die
verbinding voor? (3)
| <><>
>
| <><>
>
2.6 Beantwoord
die onderstaande vrae oor chemiese reaksies.
| <><>
>
| <><>
>|
| <><>
>
| <><>
>
| <><>
>
2.6.1
| <><>
>
Watter
produkte word gevorm tydens volledige
verbranding? (2)
| <><>
>
| <><>
>
2.6.2
| <><>
>
Verduidelik
waarom die reaksie tussen swawel en
suurstof as ‘n eksotermiese reaksie
beskou word. (3)
| <><>
>
| <><>
>
2.6.3
| <><>
>
Die
versameling van koolstofdioksied deur die afwaartse verplasing van water het
beide voordele en nadele. Verduidelik hierdie stelling. (5)
| <><>
>
| <><>
>
2.6.4
| <><>
>
Watter
algemene produkte vorm wanneer ‘n suur en ‘n metaalhidroksied met mekaar
reageer? (2)
| <><>
>
| <><>
>
2.7 Bestudeer die onderstaande formule en beantwoord die
vrae wat daarop
volg.
(NH₄)₂CO₃
2.1 Wat stel die formule voor? (2)
2.2 Watter deel van die molekule is die ammoniumgedeelte? (1)
2.3 Watter deel van die molekule is die karbonaatgedeelte? (1)
2.4 Verduidelik waarom die NH₄ in die formule in hakies geskryf is. (2)
2.5 Uit hoeveel atome bestaan die molekule? (1)
No comments:
Post a Comment